Met een bezettingsgraadonderzoek verkrijgt u inzicht in wat nu de werkelijke behoefte is aan werkplekken en welke kansen er zijn om rendementsverbetering van uw huisvesting te creëren. Onze adviseurs beschikken over een ruime ervaring met het uitvoeren van bezettingsgraadmetingen in diverse branches en we kunnen uw organisatie benchmarken met vergelijkbare organisaties. Voor elk organisatie is het zinvol dit inzicht op te doen, nu steeds meer organisaties hybride willen werken is dit steeds meer aan de orde.
Veelal vormt de aanleiding voor een bezettingsgraadonderzoek, naast het vermoeden dat het gemiddeld gebruik laag is, de ambitie om hybride werken of Het Nieuwe Werken in te voeren (en het daaraan gerelateerde slimmere gebruik van de beschikbare vierkante meters) aanleiding voor een bezettingsgraadonderzoek.
‘Het Nieuwe (hybride) Werken’ brengt grote voordelen met zich mee, maar vraagt ook om een goede meting van de bezettingsgraad van het kantoor. Zo’n onderzoek geeft informatie over hoe een kantoor wordt gebruikt. Deze gegevens laten zien hoe de effectiviteit verder kan worden vergroot. Gemiddeld zijn werkplekken in kantoren meer dan de helft van de tijd niet in gebruik. Dat is niet duurzaam en brengt bovendien onnodige kosten met zich mee. Zeker als je bedenkt dat de gemiddelde werkplekkosten op jaarbasis minstens zo’n € 10.000,- bedragen.
Ook binnen onderwijs zijn hybride leervormen ingevoerd en worden leslokalen voor gedeeld gebruik ingezet, deze huidige ontwikkelingen hebben zijn weerslag op bezettingsgraden en een beleid te bepalen hoe om te gaan met de inzet van je vastgoed.
Voor een Voortgezet Onderwijs stichting op interimbasis voor de afdeling Vastgoed gedurende anderhalf jaar projectleiding en projectmanagement uitgevoerd.
GlobalFacilities maakt en levert het interieur voor de nieuwbouwschool van Yulius. De projectleiding van ontwerpfase t/m de realisatiefase wordt ook door ons opgepakt.
GlobalFacilities voert op interimbasis een tijdelijke opdracht uit als Projectleider vastgoed voor de Gemeente Steenbergen ter versterking van het team Beheer, Ruimte en Accommodaties.
U kunt ons uiteraard persoonlijk benaderen, we staan u graag te woord. Het is mogelijk om een afspraak in te plannen, of telefonisch of per e-mail uw vragen en wensen bespreekbaar te maken.
Om je de beste ervaring te kunnen geven maken wij gebruik van Cookies. Door het gebruiken van onze website ga je hier automatisch mee akkoord. Wil je meer informatie? Klik dan hier.